Subhanallah !! Makam Wanita Ini Memancarkan Cahaya Dan Wajahnya Berseri Seri

>

Warga Malaysia sempat digemparkan dengan peristiwa wafatnya seorang wanita muda berumur 35 th., Haslinatul Adzlin, 20 April 2014 lalu. Kuburan wanita berjilbab dan berkulit putih ini mengeluarkan cahaya. Wajahnya juga seperti berseri-seri selesai dikafani. 

Peristiwa ini diyakini sebagai khusnul khatimah (berakhir baik). Di sosial media Facebook juga sempat jadi pembicaraan dan banjir like sesudah fotonya diupload account Sejakh Penang Hati. 

Media cetak Malaysia, Harian Metro berisi pertiwa itu pada halaman muka dengan judul berita Pusara Bercahaya. 

Almarhumah dimakamkan di Tanah Pekuburan Changkat Jering. Prosesi pemakaman dihadiri beberapa berlangsung pada siang hari. Cahaya itu dari kuburan itu terlihat dengan jelas. 

Haslinatul berasal dari Taman Seri Dermawan, Ipoh Perak, Malaysia. Meninggal karena kanker payudara. Media setempat belum membahas cerita Haslinatul semasa hidupnya. 
Menyikapi peristiwa khusnul khatimah, mufti (ulama) Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menilainya sebagai tanda yang baik. Kendati demikian, dia memita supaya ada bukti sahih bila ini dikira sebagai khusnul khatimah. 

“Kalau benar kubur berkenaan bercahaya, ia membawa tanda yang cukup baik pada jenazah berkenaan, tetapi setiap penyebaran berita itu mestilah dikerjakan dengan bukti yang sahih, ” kata mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria seperti diambil dari Malaysian Review. 

Lanjut, kata Tan Sri Harussani Zakaria, peristiwa demikian tidak pernah termuat dalam Alquran ataupun hadis. 

“Dulu-dulu pernah ada kes (kasus) seperti ini, tetapi ia tidak pernah tercatat didalam AlQuran mahupun (ataupun) hadis. Bila penyebaran perkara membawa kebaikan pada jenazah tidak apa kerana dalam Islam, kita tidak dibenarkan memburukkan jenazah, ” katanya saat dihubungi Harian Metro. 

Beriku ini video terkait dari YouTube :


Subscribe to receive free email updates: